RATING :
- İzlenme Oranı;
- Hedef kitlemizin reklam mesajını görenlerinin yüzde oranını ifade eder.
- Örnek:
- AGB 1951 hanede ölçüm yapıyor.
- Bu 1951 hane Türkiye nüfusunun yaklaşık 36 milyonunu temsil ediyor.
- Örneğin bizim hedef kitlemiz 20 Yaş üstü kadınlar ve 36 milyon içindeki payı 18 milyon ise.
- 20 Yaş üstü kadınlar hedef kitlesinde bir reklam spotunun 10 rating alması, reklam mesajımızı hedef tüketicimizin ortalama %10� nun yani 18 milyonun % 10�u 1,8 Milyon kadının gördüğü anlamına gelir.
GRP :
- (Gross Rating Points)
- Toplam İzlenme Oranı.
- Bir reklam kampanyasının belirli süre dahilinde elde edilmiş olan toplam izlenme, dinleme veya okunma oranını ifade eder.
- Bir kampanyanın toplam ratingi 100�den fazla olabilir.
- Bazı kişiler bir reklamı birden fazla kez görebilir.
- Bir kampanyanın GRP�leri bize kampanyamızın etkisi hakkında bilgi verir.
- Ancak, GRP reklamımızı kaç değişik insanın gördüğü bilgisini vermez.
- Çünkü GRP tekrarları içerir.
ULAŞIM(REACH) :
- Bir kampanya, yayın, ya da dönem içinde reklamı en az bir kez görenlerin toplam hedef kitledeki yüzdesel oranıdır.
- Ulaşım 100� den büyük olamaz.
- Ulaşım net bir değerdir.
OTS (SIKLIK):
- Hedef kitle içinde yer alan kişi yada kişilerin reklamla yada reklam kampanyasıyla karşılaşma sayısı.
- Mesajın ortlama kaç defa görüldüğünü ifade eder.
- OTS (opportunity to see) görme şansı demektir.
- Günlük spot sayısı anlamına gelmez.
GRP�s, Ulaşım ve Sıklık :
- GRP�s = Ulaşım x Sıklık
- Örnek:
- 850 GRP� s = %100 x 8.5 defa
- 850 GRP2s = %90 x 9.4 defa
- Basit ama önemli planlama kriterleridir.
- Planlamacıların bir ürün için belirlenen hedeflere ulaşabilmek için gerekli medya desteği ağırlığını belirlemelerine yardımcı olur.
- Medya kullanımının farklı şekilleri arasında karşılaştırma yapmayı sağlar.
Etkili Ulaşım, Etkili Sıklık :
- Etkili Ulaşım.
Reklamın istenen etkiyi yaratabilmesi için gerekli görülen ulaşım düzeyidir.
Belli bir sıklık değeriyle birlikte kullanılır.
Uluslararası asgari değer %50 olarak alınır. - Etkili Sıklık.
Tüketicide reklam mesajının oluşturmak istediği davranış değişikliğini sağlamak için gerekli reklam görme sıklığıdır.
Uluslararası kabul gören asgari değer 2� dir.
3 OTS ise optimum sıklık değeri olarak kabul edilir.
SOV :
- Share Of Voice
- Bir markanın belli bir dönemdeki GRP değerlerinin markanın içinde bulunduğu pazarın toplam GRP değerine bölümüdür.
- Markanın rakiplerine göre �ses payını� ifade eder.
SOS :
- Share Of Spending
- Bir markanın belli bir dönemdeki reklam yatırım/harcama tutarlarının markanın içinde bulunduğu pazarın toplam reklam yatırım/harcama büyüklüğüne bölümüdür.
- Markanın rakiplerine göre �reklam yatırım payını� ifade eder.
ATS :
- Average Time Spend
- Hedef tüketicinin televizyon izlemek için ayırdığı zamanı ifade eder.
SHARE :
- İzlenme Payı
- Kanalların toplam izlenme içinden aldıkları payı ifade eder.
- İzlenme payı, insan-dakika birimi üzerinden hesaplanır.
2 yorum:
Cok anlasilir ve basit aciklanmis, Tesekkurler
Sınavımda bu sayfa sayesinde tam puan aldım çok teşekkürler
Yorum Gönder