31 Temmuz 2008 Perşembe

Medya Terimleri

RATING :

  1. İzlenme Oranı;
  2. Hedef kitlemizin reklam mesajını görenlerinin yüzde oranını ifade eder.
    1. Örnek:
      1. AGB 1951 hanede ölçüm yapıyor.
      2. Bu 1951 hane Türkiye nüfusunun yaklaşık 36 milyonunu temsil ediyor.
      3. Örneğin bizim hedef kitlemiz 20 Yaş üstü kadınlar ve 36 milyon içindeki payı 18 milyon ise.
      4. 20 Yaş üstü kadınlar hedef kitlesinde bir reklam spotunun 10 rating alması, reklam mesajımızı hedef tüketicimizin ortalama %10� nun yani 18 milyonun % 10�u 1,8 Milyon kadının gördüğü anlamına gelir.

GRP :

  1. (Gross Rating Points)
  2. Toplam İzlenme Oranı.
    1. Bir reklam kampanyasının belirli süre dahilinde elde edilmiş olan toplam izlenme, dinleme veya okunma oranını ifade eder.
    2. Bir kampanyanın toplam ratingi 100�den fazla olabilir.
    3. Bazı kişiler bir reklamı birden fazla kez görebilir.
    4. Bir kampanyanın GRP�leri bize kampanyamızın etkisi hakkında bilgi verir.
    5. Ancak, GRP reklamımızı kaç değişik insanın gördüğü bilgisini vermez.
    6. Çünkü GRP tekrarları içerir.

ULAŞIM(REACH) :

  1. Bir kampanya, yayın, ya da dönem içinde reklamı en az bir kez görenlerin toplam hedef kitledeki yüzdesel oranıdır.
  2. Ulaşım 100� den büyük olamaz.
  3. Ulaşım net bir değerdir.

OTS (SIKLIK):

  1. Hedef kitle içinde yer alan kişi yada kişilerin reklamla yada reklam kampanyasıyla karşılaşma sayısı.
  2. Mesajın ortlama kaç defa görüldüğünü ifade eder.
  3. OTS (opportunity to see) görme şansı demektir.
  4. Günlük spot sayısı anlamına gelmez.

GRP�s, Ulaşım ve Sıklık :

  1. GRP�s = Ulaşım x Sıklık
    1. Örnek:
      1. 850 GRP� s = %100 x 8.5 defa
      2. 850 GRP2s = %90 x 9.4 defa
    2. Basit ama önemli planlama kriterleridir.
    3. Planlamacıların bir ürün için belirlenen hedeflere ulaşabilmek için gerekli medya desteği ağırlığını belirlemelerine yardımcı olur.
    4. Medya kullanımının farklı şekilleri arasında karşılaştırma yapmayı sağlar.

Etkili Ulaşım, Etkili Sıklık :

  1. Etkili Ulaşım.
    Reklamın istenen etkiyi yaratabilmesi için gerekli görülen ulaşım düzeyidir.
    B
    elli bir sıklık değeriyle birlikte kullanılır.
    Uluslararası asgari değer %50 olarak alınır.

  2. Etkili Sıklık.
    Tüketicide reklam mesajının oluşturmak istediği davranış değişikliğini sağlamak için gerekli reklam görme sıklığıdır.
    Uluslararası kabul gören asgari değer 2� dir.
    3 OTS ise optimum sıklık değeri olarak kabul edilir.

SOV :

  1. Share Of Voice
  2. Bir markanın belli bir dönemdeki GRP değerlerinin markanın içinde bulunduğu pazarın toplam GRP değerine bölümüdür.
  3. Markanın rakiplerine göre �ses payını� ifade eder.

SOS :

  1. Share Of Spending
  2. Bir markanın belli bir dönemdeki reklam yatırım/harcama tutarlarının markanın içinde bulunduğu pazarın toplam reklam yatırım/harcama büyüklüğüne bölümüdür.
  3. Markanın rakiplerine göre �reklam yatırım payını� ifade eder.

ATS :

  1. Average Time Spend
    1. Hedef tüketicinin televizyon izlemek için ayırdığı zamanı ifade eder.

SHARE :

  1. İzlenme Payı
    1. Kanalların toplam izlenme içinden aldıkları payı ifade eder.
    2. İzlenme payı, insan-dakika birimi üzerinden hesaplanır.

2 yorum:

Mam's berry dedi ki...

Cok anlasilir ve basit aciklanmis, Tesekkurler

Unknown dedi ki...

Sınavımda bu sayfa sayesinde tam puan aldım çok teşekkürler